pondělí 5. ledna 2015

Affiliate síť jako výhoda

Samostatný program.

Při plánování affiliate kampaně je nutné se rozhodnout, jakou cestou se inzerent vybere – zda cestou samostatného affiliate programu, nebo se zapojí do affiliate sítě.
Obě řešení mají své pro a proti a záleží na několika faktorech, které je potřeba zvážit:
  1. Integrace do sítě může být bezplatná, zatím co samostatný program nikdy není zdarma.
  2. V rámci integrace do sítě část provize zůstává v síti, naproti tomu v samostatném programu inzerent určuje 100% z toho, co publisher dostane.
  3. Správa samostatného affiliate programu vyžaduje značný čas – jednak na administraci, tak propagaci a práci s publishery. V případě integrace do sítě většinu prací na sebe probírá síť.
  4. Hlavní výhoda sítě je pro inzerenta v tom, že má k dispozici již existující publisherynovém, samostatném programu je nutné je od začátku aktivně hledat.
  5. Know-how, které dokáže affiliate manager sítě dát, pomůže kampani jak na začátku, tak i v běžném provozu. U vlastního programu je nutné se spolehnout sám na sebe, resp. si najmout člověka, který již ví “jako to chodí”.

Síla ekosystému sítě

Síť má jednoznačně navrch, jelikož vytváří ekosystém více publisherů a inzerentů a jejich kampaní. Všechno se děje v rámci jednoho prostoru. V profesionálních sítích jsou standardizované rozměry bannerů, popisy kampaní a podmínky. Publisher nemusí hledat a bloudit.
Jasná výhoda je i agregace příjmů. Publisher získává provize z více kampaní a centrálně si je nechává vyplácet. Rovněž má k dispozici administraci, kde vidí všechny výsledky najednou. Nemusí se hlásit do více systémů. Všechno si spravuje z jednoho místa. Nemusí čekat na výplatní minimum, které každý program i síť má. Čeká jen na kumulovaný výdělek všech kampaní, které ze sítě využívá.
Pro obě strany je výhoda i ve fakturaci – síť fakturuje inzerentovi všechny provize v jedné faktuře a rovněž vyplácí všechny výsledky kampaní publisherům v jednom. Ani jedna strana tedy nemusí řešit faktury od více publisherů, resp. z několika affiliate programů.

Samostatný program si žádá čas a zdroje

Samozřejmě, samostatný program má svoje výhody. Inzerent přesně vís jakými publishery pracujemá přímý dosah na provize a ví okamžitě reagovat na situaci v kampani. Z dlouhodobého hlediska, když to inzerent opravdu myslí vážně, má dobrý produkt, pricing, čas a zdroje, je individuální program dobrým řešením.
Samostatné řešení si však vyžaduje čas, nebo dokonce člověka, který by program zastřešil. Často se stává, že “lidé z marketingu” nemají na to čas, nerozumějí tomu. Potom program upadne a je nakonec zrušen.

Žádné komentáře: