Druhý velký trumf Microsoftu spočívá v už nyní úspěšném senzoru Kinect. Pohybové ovládání sice ve stávající verzi nepřineslo takový posun v hratelnosti a vývojáři kromě fitness her v podstatě nedokázali potenciál zařízení využít, ale to nevadí. Síla Kinectu nebude ve hrách samotných, ale v tom, že změní ovládání konzole, televize a možná celé domácnosti.
Posun k přirozené interakci mezi člověkem a stroji je zřetelný z toho, co dělají všichni velcí hráči - Apple se Siri a Google s Now a kontextovým hlasovým vyhledáváním, které ukázal na Google I/O. Microsoft už v primitivní formě něco podobného nabízí od konce roku 2011, ale Xbox One to podle ukázek mění. Kinect podle exkluzivního preview časopisu Wired dokonce zvládá počítat svalovou zátěž a odečítat na dálku tepovou frekvenci.
Sony v této vitální oblasti zásadně ztrácí. Ovladač Move je přesný, díky tlačítkům nabízí výrazně větší herní možnosti, ale jako přirozený nástroj ovládání multimediálního systému nebo potenciálně celé domácnosti prostě nefunguje. V této oblasti tedy Microsoft jednoznačně vede.
Zatímco v čistém souboji Microsoftu a Sony má Microsoft navrch v multimédiích a Sony dost možná ve hrách, obě firmy mají velký problém v podobě nástupu mobilních zařízení s iOS a Androidem. Apple i Google se totiž angažují i ve hrách. Apple nabízí herní služby už dlouho a nejlepší hry pro iOS se blíží stávajícím hrám pro Xbox 360 a PS3 i kvalitou grafického zpracování. Google se k podpoře her odhodlal ve větším až nyní a nabídne kompletní cloudovou platformu podobou službě Xbox Live od Microsoftu.
Apple i Google mají největší výhodu v obrovském množství vývojářů. Spousta veteránů herního průmyslu opustila velké firmy, jako je Electronic Arts, a založila mobilní studia. Nabídka her pro iOS a Android řádově převyšuje nabídku her pro specializovaná herní zařízení, a nízká cena a „free to play“ obchodní model vyvažují absenci skutečně špičkových sérií, jako je třeba Heavy Rain, Uncharted, Halo, Gears of War nebo Forza a Gran Turismo.
Xbox One navíc ztratil výhodu kompatibility se stovkami existujících her pro Xbox 360. Stejnou nevýhodu má i PlayStation 4. Přechod obou herních konzolí na "PC" architekturu znemožnil zachování zpětné kompatibility.
Pro Microsoft i Sony jsou mobilní platformy velká konkurence, a to nejen ve hrách, ale také v „boji o obývák“, tedy v zobrazování reklamy a příjmech z prodeje či pronájmu obsahu na televizoru. Apple i Google mají vlastní „televizní krabičku“ a možnosti, jak na televizi dostat obraz z mobilních zařízení. Airplay a Miracast mají podobný potenciál jako Xbox či PlayStation přímo připojené k televizoru.
HTC a Samsung s Androidem pak ukazují, že i kapesní zařízení může být centrem televizní zábavy – dálkový ovladač v telefonu Galaxy S4 nebo HTC One, doplněný chytrou aplikací, dokáže v podstatě totéž, co Xbox One.
Pro Microsoft znamená představení Xboxu One větší šanci na úspěch, než jakou má Sony, a to i přes nedůvěru fanoušků a finančních analytiků. Stejně tak ale oba hráči čelí podobným rizikům, ke kterým můžeme připočítat i obrození PC hraní díky nezávislým vývojářům, online obchodům, jako je Steam, a růstu výkonu grafických čipů i v levných počítačích. II tady má ale Microsoft výhodu – ke hraní na PC se pořád nejvíce hodí Windows.
5 komentářů:
http://www.czc.cz/
Kinect proti Move a kouzelné knize
Druhý velký trumf Microsoftu spočívá v už nyní úspěšném senzoru Kinect. Pohybové ovládání sice ve stávající verzi nepřineslo takový posun v hratelnosti a vývojáři kromě fitness her v podstatě nedokázali potenciál zařízení využít, ale to nevadí. Síla Kinectu nebude ve hrách samotných, ale v tom, že změní ovládání konzole, televize a možná celé domácnosti.
Posun k přirozené interakci mezi člověkem a stroji je zřetelný z toho, co dělají všichni velcí hráči - Apple se Siri a Google s Now a kontextovým hlasovým vyhledáváním, které ukázal na Google I/O. Microsoft už v primitivní formě něco podobného nabízí od konce roku 2011, ale Xbox One to podle ukázek mění. Kinect podle exkluzivního preview časopisu Wired dokonce zvládá počítat svalovou zátěž a odečítat na dálku tepovou frekvenci.
Sony v této vitální oblasti zásadně ztrácí. Ovladač Move je přesný, díky tlačítkům nabízí výrazně větší herní možnosti, ale jako přirozený nástroj ovládání multimediálního systému nebo potenciálně celé domácnosti prostě nefunguje. V této oblasti tedy Microsoft jednoznačně vede.
Konkurence nejen ve hrách
Zatímco v čistém souboji Microsoftu a Sony má Microsoft navrch v multimédiích a Sony dost možná ve hrách, obě firmy mají velký problém v podobě nástupu mobilních zařízení s iOS a Androidem. Apple i Google se totiž angažují i ve hrách. Apple nabízí herní služby už dlouho a nejlepší hry pro iOS se blíží stávajícím hrám pro Xbox 360 a PS3 i kvalitou grafického zpracování. Google se k podpoře her odhodlal ve větším až nyní a nabídne kompletní cloudovou platformu podobou službě Xbox Live od Microsoftu.
Apple i Google mají největší výhodu v obrovském množství vývojářů. Spousta veteránů herního průmyslu opustila velké firmy, jako je Electronic Arts, a založila mobilní studia. Nabídka her pro iOS a Android řádově převyšuje nabídku her pro specializovaná herní zařízení, a nízká cena a „free to play“ obchodní model vyvažují absenci skutečně špičkových sérií, jako je třeba Heavy Rain, Uncharted, Halo, Gears of War nebo Forza a Gran Turismo.
Xbox One navíc ztratil výhodu kompatibility se stovkami existujících her pro Xbox 360. Stejnou nevýhodu má i PlayStation 4. Přechod obou herních konzolí na "PC" architekturu znemožnil zachování zpětné kompatibility.
Pro Microsoft i Sony jsou mobilní platformy velká konkurence, a to nejen ve hrách, ale také v „boji o obývák“, tedy v zobrazování reklamy a příjmech z prodeje či pronájmu obsahu na televizoru. Apple i Google mají vlastní „televizní krabičku“ a možnosti, jak na televizi dostat obraz z mobilních zařízení. Airplay a Miracast mají podobný potenciál jako Xbox či PlayStation přímo připojené k televizoru.
HTC a Samsung s Androidem pak ukazují, že i kapesní zařízení může být centrem televizní zábavy – dálkový ovladač v telefonu Galaxy S4 nebo HTC One, doplněný chytrou aplikací, dokáže v podstatě totéž, co Xbox One.
Pro Microsoft znamená představení Xboxu One větší šanci na úspěch, než jakou má Sony, a to i přes nedůvěru fanoušků a finančních analytiků. Stejně tak ale oba hráči čelí podobným rizikům, ke kterým můžeme připočítat i obrození PC hraní díky nezávislým vývojářům, online obchodům, jako je Steam, a růstu výkonu grafických čipů i v levných počítačích. II tady má ale Microsoft výhodu – ke hraní na PC se pořád nejvíce hodí Windows.
PerfecTTT
Znáte nějaké forum, snažil sem se hledat na google.com, ale hledám iso soubory, nebo podobné které můžu vypálit na CD a rovnou hrát :) hm?
předem děkuju
Kamil
Okomentovat